Мови
- English
- Русский
- Українська
СТАТУТ
Прийнято |
1.Загальні nоложення
1. Статут розроблений згідно з законодавством і регламентує діяльність Національного університету фізичного виховання і спорту України (далі - Університет), який є вищим навчальним закладом державної форми власності і віднесений до сфери управління Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
Національний університет фізичного виховання і спорту України (далі - Університет) створений у м. Харкові 1930 р. відповідно до Постанови Народного Комісаріату освіти УРСР від 20 травня 1930 р. як Державний інститут фізичної культури.
1944 р. Державний інститут фізичної культури був переведений до м. Києва та переіменований на Київський державний інститут фізичної культури.
У 1993 р. згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 1993 р. И2 646 "Про вдосконалення мережі вищих навчальних закладів" переіменований на Український державний університет фізичного виховання і спорту.
Враховуючи значний вклад Університету в поширення фізкультурного руху в Україні, розвиток вищої освіти та наукових досліджень, загальнодержавне і міжнародне визнання результатів його діяльності Указом Президента України від 1 вересня 1998 р. №964/98 "Про надання Українському державному університету фізичного виховання і спорту статусу національного" Університет переіменований на Національний університет фізичного виховання і спорту України.
Університет провадить діяльність відповідно до Конституції України і законів України, а також цього Статуту.
Університет є вищим навчальним закладом ІУ рівня акредитації і має право на провадження освітньої діяльності з метою підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня.
2. Університет є юридичною особою і здійснює цивільну правоздатність у повному обсязі для виконання завдань та функцій, передбачених цим Статутом, має відокремлене майно, самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах
Державного казначейства, рахунки в іноземній валюті, може набувати майнових та особистих немайнових прав і нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у СУД1.
Університет має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, штампи, товарний знак івласну символіку.
3. Адреса Університету: 03680, м. Київ, вул. Фізкультури, 1, тел. (044) 287-54-52, електронна пошта: rectorat@uni-sport.edu.ua.
4. Основною метою діяльності Університету є забезпечення умов, необхідних для отримання особою вищої освіти, підготовка фахівців для потреб України.
5. Основними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності, яка забезпечує підготовку фахівців відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів і відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової і науково-технічної, творчої, мистецькоі, культурно-виховної, спортивної та оздоровчої діяльності;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів та Їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян.
6. Університет фінансується за кошти Державного бюджету України в установленому законодавством порядку.
Витрати Університету на підготовку фахівців за контрактами понад державне замовлення фінансуються підприємствами, установами, організаціями та приватними особами, в тому числі іноземними партнерами.
7. В Університеті забороняється діяльність політичних партій, релігійних об'єднань та рухів. Участь науково-педагогічних та інших працівників, студентів, аспірантів, докторантів у діяльності політичних партій, релігійних об'єднань та рухів за межами Університету не може бути підставою для будь-якого обмеження їх прав як учасників навчального процесу.
8. До складу Університету як структурні підрозділи входять інститути, факультети, кафедри, підрозділи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, науково-дослідні інститути, лабораторії, бібліотека, Центр спортивної травматології, видавничо-поліграфічні підрозділи, спортивно-оздоровчі та інші підрозділи. Згідно з законодавством.В Університеті можуть створюватися й інші підрозділи, в тому числі відокремлені.
Структурні підрозділи Університету утворюються з метою виконання основних завдань Університету відповідно до законодавства і функціонують згідно з положеннями про них.
9. Втручання органів державного управління в діяльність Університету допускається лише у випадках, передбачених законодавством.
2. Права та обов 'язки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
10. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України:
- здійснює аналітично-прогностичну діяльність у сфері вищої освіти, визначає тенденції її розвитку, вплив демографічної, етнічної, соціально-економічної ситуації, інфраструктури виробничої та невиробничої сфер, ринку праці на стан вищої освіти, формує напрями взаємодії з іншими ланками освіти, стратегічні напрями розвитку вищої освіти відповідно до науково-технічного прогресу та інших факторів, узагальнює світовий і вітчизняний досвід розвитку вищої освіти;
- бере участь у формуванні державної політики у галузі вищої освіти, науки, професійної підготовки кадрів, розробляє програми освіти, стандарти вищої освіти;
- визначає нормативи матеріально-технічного забезпечення Університету;
- здійснює навчально-методичне керівництво, контроль дотриманням вимог стандартів вищої освіти, державне інспектування;
- здійснює міжнародне співробітництво з питань, що належать до його компетенцп;
- здійснює ліцензування та акредитацію Університету, видає йому ліцензії, сертифікати;
- здійснює встановлення відповідності документів про вищу освіту та вчені звання;
- формує і розмішує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою;
- сприяє працевлаштуванню випускників Університету;
- затверджує умови прийому до Університету;
- затверджує Статут Університету;
- затверджує кошторис та інші планові документи Університету;
- організовує вибори, затверджує та звільняє з посади ректора Університету;
- організовує атесташю науково-педагопчних прашвників щодо присвоєння їм кваліфікаційних категорій, педагогічних та вчених звань;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
3. Обсяг цивільної правоздатності Університету
11. Самоврядність (автономія) Університету відповідно до законодавства передбачає право:
1) самостійно визначати форми та види організації навчального процесу відповідго ліцензованої програми освітньої діяльності;
2) самостійно вирішувати в установленому чинним законодавством порядку питання матеріального заохочення та встановлення надбавок до заробітної плати працівників;
3) приймати на роботу науково-педагогічних та інших працівників;
4) надавати додаткові освітні послуги;
5) самостійно розробляти і запроваджувати власні програми наукової науково - виробничої діяльності;
6) визначати свою структуру, створювати в порядку, встановленому законодавством, інститути, коледжі, технікуми, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри, інститути і лабораторії, медичні та оздоровчі центри та інші структурні підрозділи;
7) провадити видавничу діяльність, виготовлення, розповсюдження і реалізацію поліграфічної продукції, розвивати власну поліграфічну базу;
8) здійснювати у встановленому законодавством порядку медичну практику з правом придбання та використання у медичній практиці наркотичних речовин у встановленому порядку;
9) надавати населенню спортивно-оздоровчі послуги;
10) провадити на підставі договорів спільну діяльність з іншими вітчизняними та іноземними вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організашями;
11) брати участь у роботі міжнародних організацій;
12) виготовляти та реалізовувати сувенірну продукцію;
13) звертатися з ініціативою про внесення змін до чинних або розроблення проектів нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти та фізичної культури іспорту, а також брати участь у цій роботі;
14) користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України;
15) користуватися повноваженнями, встановленими законодавством для вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівня. акредитації, а також для закладів, які мають статус національних, у тому числі:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- розробляти і забезпечувати виконання програм навчальної та наукової діяльності;
- створювати в порядку, встановленому законодавством, структурні підрозділи, складати штатний розпис;
- реалізовувати продукцію, виготовлену за результатами наукової діяльності;
- самостійно проводити конкурси та приймати остаточні рішення щодо виконання наукових робіт;
- реалізовувати згідно із законодавством на внутрішньому і зовнішньому ринку прилади, устаткування, матеріали та іншу наукоємну продукшю, права на об'єкти інтелектуальної власності та інші майнові права;
- надавати наукові послуги;
- здійснювати рекламні заходи, відповідно до встановленого порядку виступати учасником та засновником суб'єктів підприємницької діяльності;
- захищати в установленому порядку права працівників, докторантів, аспірантів і студентів Університету щодо використання об' єктів інтелектуальної власності, створеної ними при роботі в Університеті;
- виготовляти та реалізовувати продукцію із символікою Університету;
- отримувати, як благодійну допомогу, кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, окремих громадян, приватних установ, благодійних фондів;
- розвивати власну соціальну базу;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, ремонт і благоустрій будівель, які знаходяться на балансі Університету;
- забезпечувати працівників житлом шляхом придбання, обміну, заміни житла на вигідних для Університету умовах; надавати підприємствам, установам, організаціям 1 окремим громадянам платні послуги з освітньої (зокрема з дистанційної освіти) та наукової діяльності з доступу до інформаційних ресурсів, зокрема глобально}" мережі, міжнародного співробітництва;
- проводити групові та індивідуальні заняття фізичною культурою і спортом на спортивних площадках Університету;
- проводити науково-дослідні роботи за господарськими договорами;
- спрямовувати частину коштів, отриманих від надання платних послуг, на розвиток соціальної інфраструктури Університету;
- укладати угоди, договори, протоколи про співробітництво з іноземними партнерами;
- здійснювати підготовку абітурієнтів з інших країн для вступу до вищих навчальних закладів України- перепідготовку та підвищення кваліфікації іноземних громадян;
- надавати протокольно-інформаційні, перекладацькі послуги та послуги з утворення спільних центрів освіти, фірм, науково-дослідних організацій консультаційних центрів відповідно до законодавства;
- проводити культурно-виховні заходи (вистави, концерти, фестивалі, вечори відпочинку, дискотеки, демонструвати відео- та кінофільми тощо);
- надавати (за наявності вільних місць) гуртожитки Університету для тимчасового проживання учасників конференцій, симпозіумів, нарад, інших заходів та окремих громадян;
- надавати (за наявності вільних місць) в міжсезонний період (канікули, відпустки), гуртожитки Університету для тимчасового розміщення як окремих громадян, так і студентських (учнівських) туристичних груп.
12. Університет зобов'язаний:
- виділяти кожному працівникові робоче місце, забезпечити його необхідним обладнанням;
- забезпечити техніку безпеки, виробничу санітарію та гігієну праці;
- забезпечити науково-педагогічних працівників на їх вимогу матеріально-технічними засобами в обсязі, достатньому для підготовки фахівців та проведення науково-дослідних робіт;
- забезпечити можливість підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників;
- організувати контроль за рівнем педагогічної та наукової діяльності науково-педагогічних працівників;
- здійснювати заходи щодо забезпечення громадського порядку на території Університету та студентського містечка;
- сприяти діяльності органів громадського самоврядування Університету.
13. Права та обов'язки науково-педагогічних працівників, студентів, аспірантів і докторантів визначаються відповідно до законодавчих і нормативних актів з питань ВИЩОЇ ОСВ1ТИ.
14. За рішенням конференції трудового колективу Університету науково-педагогічним працівникам, студентам, аспірантам і докторантам можуть бути надані додаткові права та визначені додаткові обов'язки.
4. Управління Університетом
15. Управління діяльністю Університету здійснюється на основі принципів:
- автономдї та самоврядування;
- розмежування прав і повноважень Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, керівництва Університету та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських ірелігійних організацій.
16. Безпосереднє управління діяльністю Університетом здійснює ректор.
17. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання діяльності Університету, формує його структуру і штатний розпис;
- видає накази та розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Університету, а також особами, які навчаються в Університеті;
- представляє Університет у державних та інших органах, відповідає за результати його діяльності перед Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України;
- є розпорядником майна та коштів Університету;
- складає кошторис, укладає договори, дає доручення, відкриває банківські рахунки;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
- за погодженням з органами студентського самоврядування відраховує та поновлює на навчання осіб в Університеті;
- контролює виконання навчальних планів і програм;
- контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниць;
- здійснює контроль за якістю роботи працівників, організацією навчально-виховної, спортивної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я, організовує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та працівників Університету;
- накладає на працівників стягнення відповідно до законодавства;
- організовує роботу ректорату та всіх підрозділів Університету з урахуванням структури управління, вирішує питання їх фінансової діяльності, включаючи преміювання та інші види матеріального заохочення працівників і студентів;
- подає на затвердження конференції трудового колективу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір;
- несе відповідальність за провадження освітньої та наукової діяльності, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна.
Для вирішення основних напрямів діяльності ректор утворює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження.
Ректор щороку звітує перед Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України і трудовим колективом Університету.
Ректор відповідно до Статуту може делегувати частину своїх повноважень проректорам, директорам інститутів, деканам факультетів і керівникам інших структурних підрозділів.
Ректор зобов'язаний забезпечити:
- проведення навчально-виховного процесу на pівні державних стандартів якості освіти, підготовку висококваліфікованих фахівців для потреб фізичної культури і спорту, науки іосвіти відповідного рівня кваліфікації;
- виконання державного замовлення та договірних зобов'язань з підготовки фахівців для потреб національної економіки, у тому числі на комерційних засадах;
- високоефективну науково-дослідну роботу та впровадження наукових розроблень;
- перепідготовку і підвищення кваліфікації науково-педагогічних, наукових та інших працівників Університету;
- дотримання умов колективного договору;
- виконання програм сошального розвитку колективу;
- своєчасне подання до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та інших органів статистичної та бухгалтерської звітності.
18. Ректор призначається на посаду Міністром освіти і науки, молоді та спорту України на умовах контракту строком до семи років на підставі рекомендації конференції трудового колективу Університету відповідно до законодавства.
19. В Університеті діють наглядова рада, Вчена рада, ректорат, робочі та дорадчі органи.
20. Наглядова рада Університету розглядає шляхи перспективного розвитку Університету, подає допомогу його керівництву в реалізації державної політики в галузі вищої освіти і науки, фізичної культури і спорту, здійснює громадський контроль за діяльністю керівництва Університету, забезпечує ефективну взаємодію Університету з органами державного управління, науковою громадськістю, спортивними, суспільно-політичними організаціями в інтересах розвитку вищої освіти.
Склад Наглядової ради строком на п'ять років затверджує Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Положення про Наглядову раду затверджує голова Наглядової ради за погодженням з Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.
21. Вчена рада Університету є колегіальним органом і утворюється на строк до семи років.
До компетенції Вченої ради належать:
- підготовка проекту статуту Університету, а також змін і доповнень до нього;
- ухвалення фінансового плану та звіту Університету;
- подання пропозицій ректору щодо призначення на посаду та звільнення з посади проректорів, головного бухгалтера, а також директора бібліотеки;
- обрання на посаду таємним голосуванням завідуючих кафедрами і професорів;
- ухвалення навчальних програм і планів;
- ухвалення рішень з питань організації навчально-виховного процесу;
- ухвалення основних напрямів наукових досліджень;
- оцінювання науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів;
- прийняття рішень щодо кандидатур для присвоєння вчених звань доцента) професора, старшого наукового співробітника та відзначення державними та урядовими нагородами та нагородами Університету;
- визначення спеціальностей і спеціалізацій, напрямів підготовки фахівців, її рівнів та обсягів;
- затвердження правил прийому до Університету;
- присвоєння почесних звань Університету;
- призначення іменних стипендій Університету;
- заслуховування звітів керівників структурних підрозділів Університету.
Вчену раду Університету очолює її голова - ректор Університету. До складу Вченої ради входять за посадами проректори, декани факультетів, директори інститутів, учений секретар, завідувач бібліотеки, головний бухгалтер,
керівники структурних підрозділів, керівники профспілкових організацій Університету, Голова студентської ради Університету а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються
з числа завідувачів кафедр, професорів) докторів наук; виборні представники, які представляють інших працівників вищого навчального закладу і які працюють у ньому на постійній основі, у такому співвідношенні: науково-педагогічні працівники Університету - 75 % загальної чисельності складу Вченої ради; 10% - студенти, аспіранти, докторанти; 15 % - інші категорії працівників.
Виборні представники обираються конференцією трудового колективу Університету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють. Засідання Вченої ради відбуваються щомісяця. Проводить засідання Вченої ради ректор, а у разі його відсутності - проректор, який виконує його обов'язки. Рішення Вченої ради вводяться в дію наказом ректора Університету.
22. Для вирішення поточних питань, пов'язаних з діяльністю Університету, ректор за узгодженням із Вченою радою створює робочі і дорадчі органи: ректорат, методичну раду, Вчені ради інститутів і факультетів, приймальну комісію тощо.
Безпосереднє керівництво різними напрямами діяльності Університету здійснюють проректори, які відповідають за ці напрями діяльності. Проректори призначаються на посаду та звільняються з посади наказом ректора Університету за поданням Вченої ради Університету.
Права й обов"язки проректорів, директорів інетитутів, деканів, керівників структурних підрозділів, завідуючих кафедрами та інших керівних осіб визначає ректор Університету відповідно до функцій, які вони виконують.
Структурні підрозділи Університету (інститути, факультети, кафедри тощо) створюються за наказом ректора Університету після схвалення Вченою радою Університету. Структурні підрозділи функціонують відповідно до власних положень, які розробляються згідно з чинним законодавством, Статутом Університету, і затверджуються ректором Університету.
5. Органи громадського самоврядування Університету
23. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є конференція трудового колективу, включаючи виборних представників з числа осіб, які навчаються в Університеті. При цьому не менше ніж 75% від загальної чисельності делегатів конференції складають науково-педагогічні працівники Університету, які працюють на постійній основі, 10 %-студенти, аспіранти, докторанти) 15 % - інші категорії працівників. Конференція є правомочною, коли на ній присутні не менше 75% делегатів.
До складу делегатів конференції за посадами входять: ректор, проректори, директори інститутів, начальники структурних підрозділів, декани, головний бухгалтер, керівники профспілкових організацій Університету, Голова студентської ради Університету.
Конференція трудового колективу скликається не рідше одного разу на рік.
24. Конференція трудового колективу:
- за поданням Вченої ради Університету приймає Статут Університету, вносить зміни та доповнення до нього;
- обирає претендента на посаду ректора Університету таємним голосуванням і, відповідно до законодавства, подає свої пропозиції Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України;
- щорічно заслуховує звіт ректора Університету та оцінює його діяльність;
- обирає комісію з трудових спорів відповідно до Кодексу законів про працю України;
- за мотивованим поданням Наглядової ради або Вченої ради Університету розглядає питання про дострокове припинення повноважень ректора Університету;
- затверджує Правила внутрішнього розпорядку Університету;
- розглядає інші питання діяльності Університету за поданням ректора, Вченої ради, профспілкових комітетів, органів студентського самоврядування, співробітників та осіб, які навчаються.
25. Питання, винесене на розгляд конференції трудового колективу, вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше ніж 50%+ 1 делегат конференції.
26. Органом громадського самоврядування факультету (інституту) є конференція трудового колективу факультету (інституту).
В органі громадського самоврядування факультету (інституту) мають бути представлені всі групи працівників факультету (інституту).
Не менше ніж 75 % від загальної кількості делегатів (членів) конференції мають становити науково-педагогічні працівники факультету (інституту), 10 %- студенти, аспіранти, докторанти факультету (інституту), 15 % - інші категорії працівників факультету (інституту). Конференція є правомочною, коли на ній присутні не менше 75% делегатів.
Орган громадського самоврядування факультету (інституту) скликається не рідше одного разу на рік.
27. Конференція факультету (інституту):
- дає оцінку діяльності декана (директора інституту);
- затверджує річний звіт про діяльність факультету (інституту);
- вносить пропозиції ректору Університету про відкликання з посади декана (директора інституту);
- обирає кандидатури до Вченої ради Університету.
28. Питання, винесене на розгляд конференції факультету (інституту), вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше ніж 50%+ один делегат конференції.
29. В Університеті створюються і діють органи студентського самоврядування у формі студентської ради Університету, студентських рад факультетів (інститутів), студентськоїради студентського містечка, студентських рад гуртожитків, старостатів, студентських деканатів тощо.
Рішення органів студентського самоврядування мають дорадчий характер.
30. Студентське самоврядування здійснюється на рівні студентської групи, факультету (інституту), гуртожитку, студентського містечка, Університету. Залежно від контингенту студентів, типу та специфіки факультету (інституту) студентське самоврядування може здійснюватися на рівні курсу, спеціальності.
31. Основні завдання органів студентського.самоврядування:
- забезпечення і захист прав та інтересів студентів, зокрема щодо організації навчального процесу;
- забезпечення виконання студентами своїх обов'язків;
- сприяння навчальній, науковій і творчій діяльності студентів;
- сприяння створенню належних умов для проживання та відпочинку студентів;
- сприяння діяльності студентських гуртків, товариств, об'єднань та клубів за інтересами, організація співробітництва зі студентами інших вищих навчальних закладів і молодіжними організаціями;
- сприяння працевлаштуванню випускників;
- участь у вирішенні питань міжнародного обміну студентами.
З2. Вищим органом студентського самоврядування є конференція студентів Університету, яка:
- ухвалює Положення про студентське самоврядування;
- обирає виконавчі органи студентського самоврядування та заслуховує їх звіти;
- визначає структуру, повноваження та порядок обрання виконавчих органів студентського самоврядування.
Порядок скликання конференції студентів та ії повноваження визначаються відповідно до Положення про студентське самоврядування Університету.
6. Майно та кошти Університету
33. Економічну основу діяльності Університету становлять основні фонди, обігові кошти та нематеріальні активи. За Університетом з метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Статутом, закріплюються на правах оперативного
управління будівлі, споруди, майнові комплекси, обладнання, а також інше необхідне майно.
34. Майно Університету є державною власністю, закріпленою за Університетом на праві оперативного управління.
З5. Відчудження Університетом майнових об'єктів, які належать до основних фондів, здача Їх в оренду можливі лише за попередньою згодою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України у порядку, передбаченому законодавством.
Зб. Укладання Університетом інвестиційних договорів можливе лише за умови погодження з Міністерством України освіти і науки, молоді та спорту України у порядку, передбаченому законодавством.
З7. Фінансування Університету здійснюється за рахунок коштів загального та спеціального фондів державного бюджету.
З8. Джерелами фінансування діяльності Університету є:
- загальний фонд, який формується за рахунок надходження кошпв з загального фонду державного бюджету на виконання державного замовлення з підготовки фахівців;
- спеціальний фонд, який формується за рахунок:
- коштів, отриманих за підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації фахівців, надання додаткових освітніх послуг відповідно до укладених договорів з юридичними та фізичними особами;
- коштів, отриманих від використання об'єктів майнового комплексу Університету, в тому числі від здачі в оренду приміщень, обладнання;
- доходів від господарської та виробничої діяльності;
- безоплатних і благодійних внесків юридичних і фізичних осіб, у тому числі з інших держав;
- надходжень за виконання наукової тематики за договорами з підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами;
- інших доходів згідно з чинним законодавством.
39. Оплата праці в Університеті здійснюється у відповідності з законодавством.
40. Форми та системи оплати праці, умови і показники преміювання працівників Університету, порядок установлення надбавок та доплат визначається ректором Університету відповідно до затверджених законодавством умов оплати
праці.
41. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів України, для здійснення освітньої, наукової, виховної, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності не вважаються прибутком і не оподатковуються, згідно з законодавством.
7. Порядок звітності, контролю за здійсненням фінансово-господарської діяльності в Університеті
42. Університет самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський і фінансовий облік своєї роботи, веде статистичну звітність згідно з установленими нормами, подає її в установленому чинним законодавством України порядку до органів, яким законодавством надано право контролю за відповідними напрямами діяльності.
43. Ректор і головний бухгалтер Університету несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської та статистичної звітності.
44. Аудит діяльності Університету здійснюється згідно з законодавством.
8. Концепція освітньої діяльності Університету
45. Концепція освітньої діяльності Університету містить мету, принципи, програми розвитку Університету та напрями їх реалізації.
46. Мета освітньої діяльності - забезпечення організаційної, навчально- методичної і науково-дослідної діяльності, направлено на надання послуг для здобуття вищої освіти з видачею відповідного документа.
47. Принципи освітньої діяльності Університету:
- неперервність, наскрізність, наступність і професійнісність навчання на всіх рівнях підготовки фахівців в Університеті;
- створення оптимальної структури університету для забезпечення й реалізації системного підходу і демократичних принципів навчання та виховання, простоти управління, узгодженості всіх елементів навчально-виховного процесу,
- ефективного наукового пошуку, саморозвитку й удосконалення;
- забезпечення ступеневої університетської структури навчання із прямими і зворотніми зв'язками між ступенями для реалізації в інтегративному плані підготовки фахівців;
- забезпечення високої кваліфікації і професійності науково-педагогічного складу, створення умов для його якісного зростання, підбору та підготовки вчених і фахівців високого рівня) формування ірозвитку наукових шкіл;
- забезпечення інтеграції Університету в державну й міжнародну систему освіти і науки з метою створення та розвитку прогресуючих зв'язків, вільних і взаємозбагачуючих контактів, співпраці студентів і науково-педагогічного складу
- з провідними науковими та навчальними закладами України й інших держав.
- 48. Програма розвитку Університету:
- інтеграція Університету в систему Європейської освіти шляхом організаційно-структурного та якісного реформування національної освіти, формування творчої особистості сучасного фахівця, вченого, посилення фундаментальної освіти;
- підвищення рівня комп'ютерної підготовки і на цій базі реалізація сучасних (у тому числі дистанційних) технологій навчання, проектування і наукових досліджень;
- гуманізація і гуманітаризація навчального процесу;
- інтенсивне вивчення іноземних мов;
- підвищення рівня правової освіти фахівців;
- виховання нацюнально-свщомого громадянина.
49. Напрямки реалізації програм розвитку Університету:
- удосконалення освітньої діяльності та підвищення якості освітніх послуг;
- підвищення ефективності виховного процесу;
- розвиток наукової діяльності та підготовки науково-педагогічних кадрів, формування системи інноваційної роботи;
- розвиток спорту вищих досягнень;
- зміцнення матеріально-технічної бази та ефективне використання фінансових ресурсів;
- розширення міжнародного співробітництва;
- удосконалення кадрової роботи та забезпечення соціального захисту працівників і студентів;
- розвиток демократизації управління Університетом та забезпечення його провідної ролі в національній освітній системі.
9. Порядок внесення змін до Статуту Університету
50. Зміни та доповнення до Статуту Університету вносяться наказом ректора Університету після Їх розгляду та прийняття конференцією трудового колективу за поданням Вченої ради Університету та підлягають затвердженню
Міністерством освіти інауки, молоді та спорту України.
10. Порядок реорганізації та ліквідації Університету
51. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) Університету здійснюються у порядку, встановленому законодавством.
Ці зміни та доповнення є невід'ємною частиною Статуту Національного університету фізичного виховання і спорту України (НУФБСУ) (нова редакція) зареєстрованого державним реєстратором Печерської районної у місті Києві
державної адміністрації 01.09.2011 р. за № 1 070 1050004004967
Прийнято
Конференцією трудового колективу
Національного університету фізичного
виховання і спорту України (НУФВСУ)
20 серпня 2013 року. Протокол N"Q1
м. Київ - 2013 рік
1. На виконання Указів Президента України від 28 лютого 2013 року N2 96 «Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» та від 25 квітня 2013 року NQ240 «Питання Міністерства освіти і науки України» внести такі зміни до Статуту:
1.1. У тексті Статуту слова «Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Україин» в усіх відмінках замінити словами «Міністерство ОСВІТИ 1 науки України» у відповідному відмінку.
2. На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2012р. №1022 «Про реорганізацію Донецького державного інституту здоров'я, фізичного виховання і спорту при Національному університеті фізичного виховання і спорту», наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України: від 21.11.2012 N2 1310 «Деякі питання Івано-
Франківського коледжу фізичного виховання» та від 24.12.2012 N2 1469 «Деякі питання Донецького державного інституту здоров'я, фізичного виховання і спорту», враховуючи рішення конференції трудового колективу Національного університету фізичного виховання і спорту України від 20.08.2013 (протокол №1), внести такі зміни та доповнення до Статуту:
2.1. Пункт 8 розділу 1 Статуту доповнити абзацами третім - п'ятим такого змісту:
«У складі Університету діють відокремлені структурні підрозділи:
Івано-Франківський коледж фізичного виховання Національного університету фізичного виховання і спорту України; ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 38546627; місцезнаходження: 76026, м. Івано-Франківськ, вул. Гетьмана Мазепи, будинок 142-А, тел. 0342539360, електронна пошта: mitfiz@its.if.ua.
Донецький державний інститут здоров'я, фізичного виховання і спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України; ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 38607071; місцезнаходження: 83048, м. Донецьк, вул. Байдукова, будинок 80, тел. 0623111053, електронна пошта: dgizfvs@skif.net.».
2.2. Підпункт 15 пункту 11 розділу 3 Статуту після абзацу четвертого доповнити абзацами п'ятим - дванадцятим такого змісту:
«визначати стратегію діяльності відокремленого структурного підрозділу,
затверджувати програму його розвитку на кожні п'ять років;
затверджувати Положення про відокремлений структурний підрозділ, вносити до нього зміни і доповнення після прийняття їх загальними зборами трудового колективу відокремленого структурного підрозділу;
затверджувати розрахунки до планових докуменпв відокремленого структурного підрозділу;
призначати на посаду керівника відокремленого структурного підрозділу на конкурсних засадах за рекомендацією трудового колективу відокремленого структурного підрозділу строком до п'яти років на умовах контракту;
звільняти керівника відокремленого структурного підрозділу з посади на підставах, визначених ТРУДОВИМ законодавством, а також за порушення положень Статуту Університету, Положення про відокремлений структурний щдрозділ та умов контракту;
погоджувати призначення на посаду та ЗВІЛьнення з посади заступників керівника, головного бухгалтера відокремленого структурного підрозділу;
визначати структуру відокремленого структурного підрозділу за поданням керівника відокремленого структурного підрозділу;
вирішувати інші питання діяльносі відокремленого структурного підрозділу, видавати відповідні накази і розпорядження».
у зв'язку з цим абзаци п'ятий - двадцять п'ятий вважати відповідно абзацами тринадцятим - тридцять третім.